Het aftellen gaat beginnen... - Reisverslag uit Maasbree, Nederland van Lenny Peeters - WaarBenJij.nu Het aftellen gaat beginnen... - Reisverslag uit Maasbree, Nederland van Lenny Peeters - WaarBenJij.nu

Het aftellen gaat beginnen...

Door: Lenny Peeters

Blijf op de hoogte en volg Lenny

29 December 2015 | Nederland, Maasbree

Hallo allemaal,

Het begint nu allemaal erg dichtbij te komen... morgen vertrek ik samen met Eline naar Cambodja! Na een leuke kerst waar ik echt van heb genoten stonden de laatste dagen in het teken van inpakken en de laatste dingen regelen. Ik heb al zo'n 20 lijstjes gemaakt, maar volgens mij heb ik nu echt alles bij elkaar. Dat maakt me ook heel erg relaxed en rustig, wat voor mijn doen heel bijzonder is haha :) Ik heb er vooral heel veel zin in!

Even een korte planning: we zullen morgen om 20.30 in Brussel vertrekken. Na 2 tussenstops in Abu Dhabi en Bangkok hopen we om 20.30 lokale tijd (in NL is het dan 14.30) aan te komen in Siem Reap, Cambodja. Hopelijk hebben we geen vertraging en kunnen we nog gauw een drankje doen op het nieuwe jaar!
De eerste paar dagen hebben we vrij en gaan we onder andere Angkor Wat bezoeken, dit is een enorm tempelcomplex dat erg bijzonder moet zijn. Op maandag 4 januari gaan we een schooltje van de stichting bezoeken en hebben we een gesprek met Jan, de oprichter van Cambodia Dutch organisation. Die nacht nemen we de nachtbus naar Phnom Penh en vanaf dinsdag gaan we beginnen met het project in Takeo (een provincie in de buurt van Phnom Penh). We zullen daar verblijven in een vrijwilligershuis op het erf van de familie van de docent die we gaan coachen. Zijn moeder kookt 3 keer per dag voor ons, dus dat is fijn! Verder is het vrijwilligershuis erg primitief, geen douche (wel een bak met water) en slapen op een stretcher. Maar dat is juist ook wel mooi, omdat we dan hopelijk echt ervaren hoe de mensen daar op het Cambodjaanse platteland leven. In de weekenden gaan we naar Phnom Penh en kunnen we hopelijk genieten van een douche :) Het project duurt 4 weken en behalve coachen van docenten gaan we ook nog andere dingen doen. We gaan onder andere voedselpakketjes rondbrengen voor de allerarmsten van de commune en dankzij sponsorgeld kunnen we een WC laten bouwen bij een familie! Mensen die iets gedoneerd hebben, ontzettend bedankt! Ik hou het bij en zorg dat het goed terecht komt.

Op 29 januari eindigt ons werk in Takeo en zullen we verder gaan met onze reis richting Vietnam. Daar zullen we ongeveer 2 weken blijven om daarna naar het noorden van Thailand te gaan. Uiteindelijk zal Bangkok het eindpunt worden en vanuit daar vertrekken we weer naar Brussel om daar op 28 februari om 14.30 aan te komen!

Voor mij is het een bijzondere reis. Ik had een aantal jaren geleden nooit gedacht dat ik zoiets als dit zou durven en kunnen, en nu is het dan zover! Ik heb heel veel zin in alle nieuwe ervaringen, indrukken, mooie en lastige momenten en alles wat er op mijn pad komt.

Voor jullie allemaal een hele mooie jaarwisseling en een geweldig 2016!!

Liefs, Lenny

  • 29 December 2015 - 15:51

    Ingrid Van Roy:

    Lieve Lenny...
    Jee alweer zo snel dat je gaat...
    Ik herinner onze laatste lunch nog...
    Ik wens je veel succes, plezier, levenservaring,op deze super reis...
    Ook voor jiu een mooie bijzondere jaarwisseling en veel goeds.
    Goede reis .... ENJOY XXXX LIEFS INGRID

  • 29 December 2015 - 16:43

    Elly Peeters:

    Lieve Lenny,
    Wat is het genieten om dit te lezen, je bent een kanjer! Geniet! <3

    pap en mam <3

  • 29 December 2015 - 17:32

    Janneke:

    Lieve Len,

    Gaaaaaf!!!
    Ik wens je heel veel plezier en succes.
    We kijken uit naar je verhalen.

    Lieve groetjes
    Janneke

  • 29 December 2015 - 17:52

    Anja:

    Hoi Lenny,

    Het wordt een ervaring voor het leven. Geniet ervan. Tot gauw.


  • 29 December 2015 - 18:34

    Gerrie:

    Lieve Lenny,

    Super, super! Wat een avontuur!
    Geniet ervan en ik kijk uit naar je verhalen!

    Veel liefs van Gerrie

  • 29 December 2015 - 18:51

    Renee:

    Lieve Lenny,
    Ik verheug me op je verhalen! Geniet ervan

  • 29 December 2015 - 18:51

    Renee:

    Lieve Lenny,
    Ik verheug me op je verhalen! Geniet ervan

  • 29 December 2015 - 19:16

    Karin:

    Lenny, heel veel plezier op je reis. Ben wel een beetje jaloers op deze ervaring die je tegenmoet gaat. Geniet ervan!!

  • 29 December 2015 - 22:28

    Jacques:

    Lieve Lenny,

    Heel veel plezier en vruchtbaar werk in Cambodja. De verhalen zullen wij ongetwijfeld gaan horen. geniet van dit avontuur.

    liefs Jacques en Gert

  • 30 December 2015 - 06:21

    Rens:

    Lieve meid,
    het aftellen gaat beginnen zeg je, maar dat was allang begonnen natuurlijk toen je plannen vaste vormen aannam. Je neemt afscheid van je familie, vrienden en bekenden hier, maar ik mis in deze opsomming iemand. Ik denk dat je ook afscheid neemt van je zelf, de mens die je nu bent. Ik denk te weten dat je bij je terugkomst niet meer dezelfde persoon bent die vandaag vertrekt. Niet alleen de ervaringen, de indrukken en de confrontatie met een volledig verschillende culturen zullen een onuitwisbaar spoor in jezelf achterlaten, maar ook de confrontatie met je eigen onzekerheden en angsten en de manieren waarop je daar mee om moet gaan in de verschillende situaties. Het kan volgens mij maar in een ding resulteren, namelijk het groeien in je zelfvertrouwen door de onmogelijkheid bovengenoemde zaken uit de weg te gaan. Omdat je al goed bent zoals je bent, kan het alleen maar nog beter worden .
    Ik kan het niet laten om de volgende quote van Paul Coelho aan te halen: " If you think adventure is dangerous, try routine: it's lethal. Veel voorspoedige groei in de komende twee maanden, en aansluitend bij iedere reactie tot nu toe: geniet van elk moment!

  • 30 December 2015 - 14:37

    Jacqueline:

    Lieve Lenny,

    Heel veel plezier en succes. Dat er veel bijzondere ervaringen op je pad mogen komen. We zullen je blijven volgen. Goede reis.

    Een dikke knuffel van Bert, Ger en Jacqueline!

  • 04 Januari 2016 - 11:08

    Marieke Kleinhuis:

    Hé Lenny,

    als het goed is bezoek je vandaag een schooltje, ben heel benieuwd naar je ervaringen. Ik hoop dat de reis goed verlopen is, en dat jullie genieten van alles wat je daar ziet en de indrukken die je opdoet.

    groetjes uit een regenachtig Arnhem,

    Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lenny

Actief sinds 29 Dec. 2015
Verslag gelezen: 1058
Totaal aantal bezoekers 3257

Voorgaande reizen:

30 December 2015 - 28 Februari 2016

Cambodja, Vietnam & Thailand

29 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: